Minä en oppinut
koskaan tanssimaan.
En pitämään 
korkokenkää jalassa.

En
Juomaan shampanjaa
kantalasista.
Pahvimukista se maistui
niin jumalattoman
riettaalle.

Kupli ja kutitti kitalakeen.
Nousi kihisten päähän
ja punastutti posket
helakan punaisiksi.
Kuumotti korvannipukoihin
asti.
Sillä lailla väreillen.

En tohtinut opetella
kylän pojille keimailemaan.
Naapurikylän pojista puhumattakaan.

Hävetti.
Kun toisaalta salaa halutti.

Vaan toiset ne oli,
jotka
viettelyn taidonkin taisi.
Otti jos tahtoi.
Valtaansa lumosi,
pojan jos toisenkin.

Silmänsä maalasi.
Huulensa punasi.
Vaan en minä.
En edes harjoitella tainnut.
Kehdannut.

Olla nyt maalattu.
Kuin riikinkukko.

Minä jäin yksin.
Kun en tohtinut
olla kaksin.

Tai vaikka edes sen hitusen verran
Jos olisin ollut rohkeampi
Vaikka vain yhdenkerran.

Minä olin takahikiän
sussu.
En mikään joka pojan
unelma tussu.

Jos olisin edes
oppinut tanssimaan.
Ja juomaan shampanjaa
Kantalasista.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaiku

ILO

UUSI