Vatsaan sattuu
On paha olla.
Ei,
En jaksa nousta.
En pukea vaatetta päälle,
Äiti
Eihän tarvitse minun
lähteä?
Ja kun vetää
peittoa tiukempaa
Kääri ihan rullaksi asti.
Jää sinne piiloon somasti.
Ei tarvitse kuin olla.

Voi,
miten jaksankaan nousta huomenna.

Miten jaksan pukea päälle.
Miten kohdata ivan ja halveksunnan.
Miten tuntea kylmän kouran.

Se löi selkään niin
kamalan kovasti.
Enkä henkeä
meinannut saada.
Nauroi päälle tuon kaiken makeasti 

kera luokkamme kerman.

Tai silloin kun pelotti valtavasti.
En voinut vessaan asti mä mennä.
Miten nolotti lattian kuivaus
Se kun piti märissä housuissa
kotiiinkin mennä.

Voi äiti
Etkö vieläkin antaisi minulle
Ihan kotiin vain lupaa jäädä.

Olen iso ja oikea ihminen
Minun sisällä ikuinen lapsi.

Ja sydämeen sattuu niin kovasti
Se on arpinen kai hautaani asti.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaiku

ILO

UUSI